Sunday, November 9, 2008

Fac Ut Gaudeam: Speak Latin

Latin dialogue from Tombstone

Doc Holliday and Johnny Ringo challenge each other in schoolboy phrasebook Latin.

Stultus est sicut stultus facit.
Stupid is as stupid does.

Nihil curo de ista tua stulta superstitione.
I'm not interested in your dopey religious cult.

Fac ut vivas.
Get a life.

Antiquis temporibus, nati tibi similes in rupibus vntosissimis exponebantur ad necem.
In the good old days, children like you were left to perish on windswept crags.

Demum, veniunt porci.
At last, here come the pigs.

Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant!
May faulty logic undermine your entire philosophy!

Caesar si viveret, ad remum dareris.
If Caesar were alive, you'd be chained to an oar.

Purgamentum init, exit purgamentum.
Garbage in, garbage out.

Imus ad magum Ozi videndum, magum Ozi mirum mirissimum.
We are going to see the wizard, the wonderful wizard of Oz.

Vescere bracis meis.
Eat my shorts.

Utinam barbari spatium proprium tuum invadant!
May barbarians invade your personal space!

Labra lege.
Read my lips.

Catapultam habeo. Nisi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane mittam.
I have a catapult. Give me all the money, or I will fling an enormous rock at your head.

Cum catapulatae proscriptae erunt tum soli proscript catapultas habebunt.
When catapults are outlawed, only outlaws will have catapults.

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur.
Oh! Was I speaking Latin again? Silly me. Sometimes it just sort of slips out.

Fac ut gaudeam.
Make my day.

Learn Another Language

2 comments:

John Kubicek said...

Excellente, covertress! I loved it!

My favorite line:
Cum catapulatae proscriptae erunt tum soli proscript catapultas habebunt.

Ashok said...

Thanks for this - it was a lot of fun!